HASTA VE REFAKATÇI UYUM KILAVUZU
T.C. SAGLIK BAKANLIGI Besni Devlet Hastanesi Bastabipligi Kalite Birimi Yönetimi Direktörlügü |
|
HASTA VE REFAKATÇI UYUM KILAVUZU |
Hastanemizin belirlemis oldugu kurallara uymaniz, hastalarimizin sagligi ve daha iyi hizmet
verebilmemiz için önemlidir.
Kahvalti ve Yemek Saatlerimiz;
Hastanemizin sabah 07:30 da kahvalti, 11:50 de ögle yemegi, 17:00 de aksam yemegi ve
yatan hastalarimiz için 22:30 da gece kahvaltisi verilmektedir. Ayrica diyabet (seker)
hastalarimiz için sabah 10:00, ögleden sonra 15:00 da ara ögün verilmektedir.
Ziyaret Kurallarimiz;
Hasta ziyaret saatlerimiz 13:00-13:30, 17:00-18:30 olup bu saatler disinda ziyaret
yapilmayacaktir. Olaganüstü durumlarda nöbetçi hemsire ile telefon baglantisi saglanarak
ziyaretçinin hastasi ile ilgili bilgi alinmasi saglanir.
12 yasindan küçük çocuklarin vücut direnci büyüklerden daha zayif oldugundan hasta
ziyaretlerine getirilmeleri çocuklarimizin sagligi için zararlidir. Bu nedenle çocuk ziyaretçi
getirilmemesi rica olunur.
Hastalarimizin sagligi ve hastanemizin düzeni açisindan disaridan yiyecek, içecek, çiçek vs.
getirilmesi yasaktir. Ziyarete gelirken yiyecek ve kuru çiçek getirilmeyecektir. Bununla ilgili
olarak giris kapisinda kontrol yapilir.
Ziyaret esnasinda hasta yataklarina oturmayiniz ve yüksek sesle konusup diger hastalari
rahatsiz etmeyiniz. Hasta yaninda gereginden fazla kalmayiniz.
Hasta ziyareti esaslarina uyulmasi kontrolü servis çalisanlari, hastane girisi kontrol hizmetleri
görevlisi, nöbetçi memur tarafindan yapilir.
Hasta ve Refakatçilerin Uymasi Gereken Kurallar
Hastanemizin genel temizlik ve hijyen kuralarina uyulmalidir.
Tuvalet kullanimi: Hastanemiz servis katinda tuvaletler giris kapisindan sonraki iki tuvalet
erkek hastalarimiz için, sonraki iki tuvalet bayan hastalarimiz için düzenlenmistir.
Lavabo ve WCler temiz kullanilmali, yabanci cisim ( ped, bebek bezi, her türlü çöp,
kâgit havlu, klozet kapak örtüleri) atilmamali, bunun için çöp kutulari kullanilmalidir.
Banyo kullanimi: Katimizda mevcut olan banyoda sürekli sicak su ile banyo imkâni
saglanmaktadir.
Telefon kullanimi: Hasta telefonu servis koridorunda bulunmaktadir. Arama hallerinde
refakatçilerin telefonu cevaplamasi gerekmektedir. Dis arama yapilmasi gerekli görülen
hallerde hemsireler araciligiyla hastane santraline baglanilarak arama gerçeklestirilir.
Yemek servisi: Yemek tabaklari ve yemek ile ilgili araç ve gereçler kullanimdan sonra
serviste mevcut ofislere birakilmalidir.
Hasta odasi kullanimi: Servislerde, hasta odalarinda, WC ve lavabolar ile tüm hastane
binasi içerisinde ve hastane bahçesinde SIGARA IÇMEK YASAKTIR. Uymayanlar
hakkinda yasal islemler yapilir. Çöpler hasta odalarinda bulunan çöp kovalarina atilmalidir.
Yüksek ses ve gürültülü sekilde konusulmamalidir.
Hasta viziti: Hekiminiz sizi sabah 09:00?10:00 saatleri arasinda sizi ziyarete gelecektir.
Servis görevlileri ve servis hekimlerinin verecegi talimatlara uyulmalidir. Hastaliginiz ile
veya hastaniz ile ilgili anlayamadiginiz durumlari mutlaka hekiminize veya serviste görevli
hemsirelere sorunuz.
Sikâyet ve önerileriniz için hastanemiz Dilek ve Sikâyet Kutusunu kullaniniz.
ACIL SIFALAR DILIYORUZ.
DÜZENLEYEN |
KONTROL EDEN |
YÜRÜRLÜLÜK ONAYI |
|
Mikail TURAN |
|
Klinikler Birim Sorumlusu |
Hastane Müdürü |
Bashekim |
|
Kalite Yönetim Direktörü |
Tarih : _ _ _/_ _ _/_ _ _ _ _
|